عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه برخی از شرکت هایی همچون توتال فرانسه قرار بود در فاز ۱۱ پارس جنوبی فعالیت کرده و اما از ادامه کار دست کشیدند، گفت: بهره برداری از این پروژه پیام های سیاسی و اقتصادی مناسبی را به کشورهای منطقه مخابره کرد.

دولت فعلی وارث یکی از ناترازترین دولت های تاریخ انقلاب است/ پیام اقتصادی دستیابی ایران به تکنولوژی برداشت گاز

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار  قدس گفت: وقتی پای مدیریت انقلابی و جهادی دارای اعتماد به نفس در میان بوده و حقیقتا به گزاره « ما می توانیم» اعتقاد داشته و ظرفیت های فناورانه جوانان این مرز و بوم را به درستی شناسایی کنیم، قطعا اتفاقاتی همانند بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی به صورت مکرر در کشور رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در دولت گذشته ما با جریان نئولیبرالی مواجه بودیم که به طور کلی اعتقادی به ظرفیت های داخلی نداشت می افزاید: اینها عملا نشان دادند که هرگاه بر مسند امور نشسته اند،متاسفانه ظرفیت های داخلی کشور و شرکت های دانش بنیان مقتدری که می توانند تاثیرات مستمری در امور داشته باشند را نادیده گرفته اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: البته در این بخش نیز سوءاستفاده گری هایی هم وجود دارد چراکه رویکرد نگاه به بیرون ناشی از ارتباطاتی است و ارزش افزوده ای برای عده ای ایجاد می کند. با این حال دولت مردمی آیت الله رئیسی نشان داده است که همه توان خود را برای امور به کار گرفته و از ظرفیت های داخلی برای موضوعات اقتصادی استفاده می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت فعلی وارث یکی از ناترازترین دولت های تاریخ انقلاب است، بیان کرد: دولت در حوزه انرژی با یک ناترازی جدی مواجه بوده و بسیاری از افرادی که در دولت گذشته مسئولیت داشتند، به تعبیری در محافلشان می گفتند که این دولت نمی تواند راه خود را ادامه دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات بیان کرد: دولت فعلی اعتقاد به «ما می توانیم» دارد و این اعتقاد منبعث از اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است. با این حال این موارد مستلزم این است که ما توجه ویژه ای به این ظرفیت ها داشته و زمینه این استعدادها در داخل را فراهم کنیم.

 وی با بیان اینکه حمایت از نخبگان باید در دستور کار حکومت باشد،بیان کرد: نخبگان کشور باید به صورت جدی حمایت شوند و قطعا این ظرفیت در کشور وجود دارد ، به ویژه در حوزه های که برای نظام اسلامی یک مزیت قلمداد می شود.

 محبی نجم آبادی بیان کرد: در واقع خام فروشی در حوزه نفت یکی از مشکلات اساسی ماست لذا کشور ما کشوریست که با ثروت بی کران خدادای در حوزه انرژی و نفت و گاز جز کشورهای برتر دنیاست، بنابراین برای ایجاد ارزش افزوده نیاز به اقداماتی در این بخش ها داریم.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از شرکت هایی همچون توتال فرانسه به وظیفه خود عمل نکردند اما بهره برداری از این پروژه پیام های سیاسی و اقتصادی مناسبی را به کشورهای منطقه مخابره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.